Lev som en gris dö som en hund



Det pågår dramatik i bondeland. Den döda platta råttan jag hittade under ”järnmattan”  kan ha varit en sjubarnsmorsa. Tragik! Så för att sona för mina synder (dvs att det troligen var jag som råkade köra över henne (råttmamman) med traktorn) har jag nu gjort ett litet bo för dessa sju bebisar och tagit upp dem till min lägenhet. Jag matar dem med varm komjölk genom en liten spruta och sedan spelar jag Bright Eyes för extra välmående. Jag betvivlar dock att min heroiska insats kommer lyckas. Men om man bortser från omständigheterna, att deras mamma är död och att de befinner sig i själva mördarens händer, verkar de glada. Fortsättning följer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0