misär


Vad ska man säga. Väckarklockan ringer klockan sju och jag vill döda. Men masar mig upp och gör mig i ordning för att åka till läkaren. Precis när jag är på väg ut genom dörren ringer hon och säger att hon är sjuk och att vi måste bestämma en ny tid. Jaha. Jag är fruktansvärt trött men bestämmer mig för att inte gå och lägga mig, eftersom jag måste vända tillbaka dygnet (börjar ju faktiskt jobba på fredag igen). Så istället kokar jag enormt mycket kaffe som jag myser med samtidigt som jag stickar framför tv:n.  Självklart börjar jag må fruktansvärt illa och här sitter jag nu. Med tusen miljoner saker att göra och ont i ögonen och illamående. Men det jag MÅSTE göra är följande: Köpa syrsor till ödlorna ( hur är det möjligt att djurmagazinet kan ta fyra kronor för EN sketen liten syrsa?!) och ringa maya om att eventuellt lämna av kackerlackorna (också ödlemat. Dock är de bannade från hemmet eftersom mamma fick panik) hos henne.


Det jag VILL göra idag är följande:  Läsa  ”fjärilen i min hjärna” av Anders Paulrud. Vara nyttig. Dricka te. Bränna en skiva. Gå i ide några månader.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0