I'm waiting for the man




Kliver på bussen. Lyssnar på I'm waiting for the man av Velvet underground. Det virvlar snö mot bussfönstret. Mot och iväg igen. En korpulent tant kliver in i bussen. Sätter sig på sätet bredvid mig, alltså det yttersta sätet i och med att jag sitter vid fönstret. Helt plötsligt vänder tanten benen ut mot gången och sitter med ryggen mot mig en stund för att sedan tungt luta sig bakåt med en djup suck. Hon använder mig som ryggstöd. Jag blir ytterst förvirrad men sitter kvar. Halvmosad mot väggen och tänker vad i..
När jag sedan ska hoppa av på vasaplan och lyckas röra mig fri under hennes tyngd vänder hon sig förvånat om och utbrister " MEN OJ. Satt du här. Förlåt. Och jag som har lutat mig mot dig. Jag tyckte väl det var lite för mjukt och varmt" Och jag tänker att det
är ju fantastiskt att man har så mycket karisma att man förväxlas med en vägg.

Väl inne på ungdomsmottagningen spelar de en cover på kids (KIDS!!!!!) i en exakt likadan cd-spelare som jag har hemma.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Ska vara på mitt jobb om en timme. Sitter fortfarande i morgonrock. Har en saftig nick och känner ben-hur över att jobba. Vill helst äta subban med dig och skratta åt räsim. WOHO JAMALDE veven

2010-01-19 @ 17:01:44
URL: http://padraicmyprince.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0