Guess who´s coming to dinner





Det har varit fruktansvärt kallt idag – igen. Traktorn ville nästan inte starta och vattenkopparna till kalvarna hade frusit.  Jag har försökt skydda ansiktet genom att knyta halsduken runt ansiktet likt en rånare. Bönderna har en bordercollievalp som är tio veckor gammal och har jättesmå ögon. Och troligtvis är det en kalv som har fått B-vitaminbrist, vilket är himla otäckt. Förutom det ett totalt lugn i kroppen.


 Har bestämt mig för att ta tag i mina matvanor på riktigt nu, att inte bara äta nudlar, knäckebröd och gröt varje dag, lunch som middag. Så nyss var jag och handlade mat för fyra hundra kronor. Aj. Hade hellre lagt pengarna på galna skjortor från myrorna. Men det är väl kanske inte så det funkar. För pengarna fick jag i alla fall bland annat; ca 64 knäckebröd, lax, en liten låda körsbärstomater, ”fasta potatisar” (trodde alla potatisar var fasta?), keso och godis (måste ju få unna sig).


 Önskar att man kunde känna sig manad till att diska lite oftare. Jag menar, nu sitter jag här igen och dricker te ur plastlådor bara för att jag inte orkar. Och varför hällde jag ut hela min väska på soffan, jag orkar faktiskt inte plocka bort det. Det är inte lätt att vara lat alltid. Jävligt knepigt faktiskt.


 Imorgonbitti ska jag ställa klockan på kvart över fem. Jag jobbar alltså helg och är själv i ladugården. Vilket brukar vara mysigt, men ibland lite kaos (som i somras när korna rymde ett på natten).  Nej fy nu blir det långrandigt här.


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Haha, fyrahundra! Drömde att du och jag köpte hela IKEA. Där kan vi tala om slös. Fattar fan inte var pengarna kom från. Tror vi var 25 och drogade.

2010-01-09 @ 14:38:58
URL: http://padraicmyprince.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0