När vintern gömmer dina spår

Det som måste räknas till negativt med att flytta hemifrån är att man verkligen inte vill lägga pengar på skittråkiga saker så som köksredskap. Än så länge har jag lyckats undvika att köpa skiten genom att ta till andra lösningar. Till exempel så har jag ej någon konservöppnare, så när jag behöver öppna en konserv ställer jag denne i diskhon samtidigt som jag höjer brödkniven högt i skyn innan jag slutligen hugger den i konserven. Detta kan gå åt helvete som till exempel att innehållet i konserven sprutar åt något oberäkneligt håll eller att kniven går av och flyger iväg (har inte hänt än), så man får passa sig lite. Eller om jag ska röra runt i mina makaroner eller steka något använder jag en osthyvel i plast som stekspade (logiskt nog blir den mindre och mindre för varje användning). Eller så får en upp och nervänd plastlåda bli en skärbräda. Känner dock att jag borde ta mig i kragen inom en rimlig framtid.


Kommentarer
Postat av: Linnéa

HAHA i die!

Med mig kommer det bli ordning och reda och löning på fredag! Jag vägrar använda hemska metoder för att få upp konserver. Du vet hur jag är ; vi kommer säkert ha 10 olika osthyvlar, i diverse material och färger och mönster. Ringer snart. Älskarej.

2010-02-17 @ 22:41:56
URL: http://padraicmyprince.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag kanske bör köpa dig en sen 18års present...

2010-02-18 @ 21:49:06
Postat av: Sara

fanskap... 19 år är du ju, räsims herre tog mig...

2010-02-18 @ 21:53:01
Postat av: Moa

Mill: Ja, med dig i huset kommer det glänsa längs golvet. Du kommer få pli på mig. Känns tryggt att veta!



Sara: HAHA! Jag är ju 19 satan räsim! puss gullet!

2010-02-19 @ 10:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0