Men mig får du inte tillbaka



Det ligger blodspår över snön som leder till garaget där slaktkropparna är upphängda. Idag har jag saknat eller längtat eller kanske både och efter det som inte går att sätta fingret på. Det har snöat lite och kaffet har varit precis lite lagomt för starkt. En ofantlig trötthet trots att jag sov tio timmar i sträck. Och pinsamt är det när man backar in traktorn i en vägg så att plankorna bryts och bara lite målarfärg är det som finns kvar om kollar från andra sidan, i vårt omklädningsrum.  Min ena chef skrattade med varma ögon och sa att det var minsann ett redigt hål jag hade gjort. Mina två chefer är båda alldeles varma.


På väg hem från Ica möter jag en gammal man i kanske sjuttioårsåldern. Han säger hej och frågar om jag har köpt filmjölk. Han har luriga ögon och ställer sig nära. Jag säger att ja, det har jag gjort. Och han frågar om han kan få den, så han slipper gå in. Jag tittar förvirrat på hans luriga ögon och mjuka rynkor. Sedan helt plötsligt skrattar han högt och petar mig retsamt på hakan som är gömd under halsduken och säger att han skojar. Och sedan säger han det igen, att han bara skojar. Innan han muntert stapplar vidare mot Ica. Jag undrar . Vad är Vindeln för ställe?


Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, räsims gubbrackare!

2010-02-10 @ 14:00:25
Postat av: Andreas

Et ord: Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!

2010-02-10 @ 19:56:56
Postat av: Moa

Sara: Ja, tror det var räsim han själv!



Andreas: Din pajas, ett stavas med två t:n. Skoja vet att du kan stava.Grattis till att du klarade provet, någon dag ska vi fira stort.

2010-02-10 @ 23:42:47
Postat av: Andreas

Oj då! Det är visst ET som hemsöker dig! haha

2010-02-11 @ 16:54:40
Postat av: Moa

du vet att jag är rädd för ET, blanda ej in honom i detta!

2010-02-11 @ 20:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0