det här är Sverige och vi gråter aldrig mer



Ikväll lyssnar jag på Kents album "röd". Är jävulens trött vilket betyder att jag är hemma och dricker te samt vräker absurda mängder transfetter. Mums.

Detta är en haffsig icke-djupgående lista på vad jag tänker på då jag lyssnar på Röd-skivans alla låtys.

 

1. 18:29-4 – Bussresor.Ögonlock. Så himla himla fint. Älskar den sakrala musiken (även om jag ogillar gud. Jag menar, det är synd att någonting som skulle kunna vara/ibland är gott blivit upphov till så mycket jävligt)


2. Taxmannen – På väg hem från stan. Med mina bruna ”pippi-kängor” från röda korset och det glada livet.


3. krossa allt - bondeland


4 Hjärta – Himla fina Veronika. För att den alltid spelas på radio då jag åker bil med henne. Tror även den spelades då vi körde fast i en snödriva (som slutade i att jag hängde desperat i bildörren för att inte försvinna ner i ett dike då jag, typ, skulle lösa situationen).


5. Sjukhus - nätter


6. Vals för satan (din vän pessimisten) – ÄLSKAR denna låt. Känner den galna futuristiska dansen spritta, vilket är ett säkert kort för bra musik. Bussresor. Mitt och Mills eviga pensionärsförhållande med alltid så galna inslag. Kaffe. Halslukt.


7. idioter – när det är höst och jag kör traktor.


8. Svarta linjer – grina glädje människor asfalt


9. ensamheten – trottoaren på väg till lägenheten


10. töntarna – när jag övningskör på en parkering och längtar tills röd-albumet släpps samt hatar körskolan.


11. Det finns inga ord – långa bussresor. Vatten. köket på natten.


Känner att bloggy kanske kommer dö av chock över denna ovanliga mängd text.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0